Followers

Yang TERHANGAT Sepanjang Zaman

Monday, June 4, 2012

Gambar | Adira Sah Jadi Pengkid


Jika sebelum ini penyanyi kelahiran bintang Akademi Fantasia, Adira pernah didakwa menjalinkan hubungan cinta dengan seorang pengkid, kini buat julung kalinya dia menerima tawaran untuk berlakon pula dengan watak pengkid.

Adira berkata, sudah tiba masanya dia untuk berkecimpung dalam satu cabang seni lain iaitu berlakon dan penglibatannya dalam drama Tanah Kubur episod Pengkid merupakan percubaan pertamanya.
“Sebelum ini saya ada juga terima tawaran berlakon tetapi ketika itu belum bersedia untuk menceburinya.
“Tetapi kini, bila ditawarkan untuk berlakon dan memegang watak pengkid, saya terus menerimanya sekadar untuk permulaan kerjaya sebagai seorang pelakon.
“Namun, saya masih lagi dalam peringkat belajar dan saya akui banyak kekurangan ketika menjayakan drama ini,” katanya ketika menjayakan Konsert Kenangan Aku Sudirman di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur, malam semalam.
Baru sahaja selesai penggambaran drama Tanah Kubur, Adira memberitahu dia tidak berhadapan dengan banyak masalah untuk membawakan peranan berkenaan kerana dia banyak belajar dengan melihat orang sekeliling.
“Nama watak saya ialah Hashim. Dia seorang pengkid yang agak kasar dan tertarik hanya kepada wanita.
“Rasanya tidak susah untuk mengkaji watak ini kerana saya boleh mendapatinya daripada filem dan laman sesawang.
“Malah, saya juga dikelilingi oleh wanita pengkid. Dari situ saya mula membuat pemerhatian dan belajar sedikit demi sedikit,” jelasnya lagi.
Biarpun akan menceburi bidang lakonan, Adira berkata nyanyian tetap menjadi keutamaannya kini.
“Saya akan terima tawaran berlakon jika tidak terlalu sibuk dengan jemputan nyanyian sahaja.
“Saya masih pentingkan nyanyian kerana ia adalah bidang kerjaya utama saya.
“Lakonan hanya sekadar satu cabang seni yang perlu saya jelajahinya dengan kadar perlahan,” tambahnya lagi.
Dalam perkwembangan lain, dia kini baru sahaja selesai merakamkan lagu untuk OST filem Lagenda Budak Setan 2.

No comments: